Транспортний двобій: хто кого - «Спілка перевізників» чи сумчани?

Сумчани вже платять перевізникам за проїзд по 3 грн., завдяки ініціативі громадської організації перевізників. І апетити цих панів не задоволені: вони попередили спільноту, що вартість проїзду підвищиться до 4–4,5 грн.

Депутат Сумської облради та член громадянського руху «Патріоти України» Микола Полілуй

Вшосте - по 3 грн. 

Громадський рух «Патріоти України» ставить болюче для нашого міста питання: 7 березня вже вшосте Сумський виконком на таємному засіданні підвищив вартість проїзду в маршрутних таксі (хоча незрозуміло, чому роздовбані автобуси так пишно звуться) до 3 грн. За проголосували 7 спеціально зібраних для цього лояльних членів виконкому.

Зміни стосуються всіх маршрутів, окрім №№ 8, 51 та 53. За словами перевізників, у зв’язку з постійно зростаючими цінами на газ, на заправку однієї «Рути» потрібно 1500 грн. щодня, при вартості проїзду в 2 грн. перевізники не могли відправляти маршрутки на лінії.

Тому вони випускали лише половину транспортних засобів. А ще тиждень тому сумський мер Олександр Лисенко заявив, що міська влада розрахувала вартість одного пасажироперевезення в 2,79 грн., з рентабельністю в 6,8% і обсязі пасажиропотоку 60 млн. чоловік. При пасажиропотоці 50 млн. чоловік – 2,99 грн., з рентабельністю в 15% – 3,44 грн.

3 грн. – червона ціна?

Нагадаємо: восени спеціалісти «Центру соціально-гуманітарних аспектів регіональних досліджень» СумДУ провели незалежне обстеження пасажиропотоків у міських маршрутних автобусах (протягом 2 робочих і 1 вихідного працювало 49 контролерів і 6 спеціалістів), яке показало: дані перевізників стосовно пасажиропотоку занижені в 3,79 рази.

А якщо звернутися до розрахунків ХНАУ, які стверджують, що за один рейс перевозиться у середньому 8 – 9 пасажирів, і на яких базуються розрахунки тарифу перевізників, то вони працюють зі страшенними збитками і давно мали б вилетіти в трубу.

«Патріоти України» вважають: розрахунки СумДУ базуються на дуже малих обсягах і терміні спостереження, тому вони не економічно обґрунтовані, а соціально орієнтовані. Що ж стосується перевізників, то ті, навпаки, значно занижували свою прибутковість.

Та виходячи з нинішніх обставин, можливо, дійсно 3 гривні – чесна ціна. Але ж для сумчан справа не в цьому. Якщо смачний «Бородинський» чи «Василівський» хліб став не по кишені, ми купуємо дешевшу продукцію – є альтернатива.

Міська влада позбавила нас альтернативи вибору засобів пересування. Тролейбусний автопарк з 2006 року був в забутті, а сумчани поставлені в залежність від перевізників та їх волі. Є й добра ложка меду у цій бочці дьогтю. КП «Електроавтотранс» нарешті підписав договір на постачання 9 луцьких тролейбусів. За умовами договору з «Богданом» машини надійдуть в Суми протягом року. На жаль, суттєво проблеми з переміщенням по місту це не вирішить.

По 4, 5… грн.

І головне: це не кінець! Перевізників вже не задовольняє вартість проїзду в 3 грн., вони хочуть більше. Олександр Запорожець та його організація подали документи у виконком про підвищення вартості проїзду в маршрутках до 4 – 4,50 грн. Можна лише додати, що, мабуть, не за горами проїзд по 5 грн. і більше. А чого соромитися, коли влада підтримує перевізників, а не пасажирів?

Сумчани настільки втомилися від тарифного гойдання, що від міцних слів перейшли до діла – схопилися за бити. На минулому тижні зафіксовано бійку між пасажиром та двома водіями та напад невідомого на водія.

Тому «Патріоти України» питають: невже це вирішення проблем у цивілізованому суспільстві? Навіщо в нашому місті обирається влада? Чи не для того, щоб захищати інтереси сумчан - як водіїв, так і пасажирів?

Вирішення питання

Стосовно цієї ситуації депутат Сумської облради та член громадянського руху «Патріоти України» Микола Полілуй каже: «Зараз в міськвиконкомі над програмою прозорості тарифів і маршрутів працює робоча група, а «Патріоти України» готують свої пропозиції до цієї програми.

Нарешті в Сумах будуть зміни не політично, а професійно спрямовані. Ми наполягаємо, щоб робота виконкому була направлена фаховими людьми на розв’язання транспортного колапсу, щоб відбулися зміни по транспортному управлінню.  

По-перше, на виконкомі повинні відпрацьовуватися пропозиції сумчан. По-друге, громадські організації мають надавати свої підтримку і ініціативу, забезпечувати якість програм професійною допомогою.

Наступне, в виконкомі повинні з’явиться професійні люди, які знають галузь, мають довіру громади, можуть вносити пропозиції, відпрацювати програми і досягати мети – наведення порядку разом з сумчанами.

Четверте і найголовніше: ми говоримо за ОСН (самоорганізацію населення). Політично мотивовані зобов’язання мера та виконкому повинні перетворитися на професійний кадровий підхід у роботи у всіх напрямках. Виконком відповідає за кадровий склад і має створювати умови та приймати рішення, щоб підтримувати самоорганізацію населення.

Ми внесли пропозиції стосовно кадрових змін виконкому, і вони неминучі, мають відбутися на цьому тижні. Потрібен керівник, що займається не популізмом, а аналітикою і складанням реального ціноутворення. І йде з пропозиціями від влади до різних перевізників.

Ми допрацюємо свої пропозиції, і в Сумах фаховим шляхом буде прийняте рішення по ціноутворенню. Збалансований тариф має бути по кожному маршруту. Сюди входить амортизація, обладнання маршрутних таксі, їх пристосування до умов перевезення. Згідно насиченості маршруту, повинні бути більші чи менші машини, має бути тендер та конкурсні умови.

Найголовнішим ми маємо підвищення рівня обслуговування населення. Обов’язково повинні бути різні категорії пасажирів і ціни для них. Потрібно змінювати маршрути згідно запитам населення. Трудова та господарська міграція містом протягом року змінюються, і влада повинна орієнтувати перевізників згідно пасажиропотоків. На зимовий період це одні маршрути, в весняно-осінній час – другі, а на літній період – треті.

Також у наших пропозиціях говориться проте, що в робочі дні на конкретних маршрутах години-пік і потреба у збільшеній кількості транспорту в один час, а у вихідні дні графік має бути інший. Потрібно комплексно обладнати зупинки згідно вимог часу, привести у сучасний вигляд їх зовнішній стан, особливо це стосується кінцевих зупинок. Вони мають стати більшими територіально та комфортними для потреб пасажирів і перевізників.

Обов’язково має бути інформаційне забезпечення зупинок, щоб люди розуміли: по якому графіку і до якої зупинки йде кожна маршрутка. І зрозуміло, що в маршрутках також повинні бути ці графіки, у вигляді електронного табло чи, наприклад, гучномовними. Тоді водій має чітко виконувати обов’язки інформаційного джерела.

Люди мають бути обізнані, як їх обслуговують і як перевізник виконує свої обов’язки. Забезпечення захисту пасажирів і перевізників – робота органів державної влади і громадських організацій, які своїми вимогами мають корегувати дії влади.

Час вимагає від влади реформування міського транспорту. Зрозуміло, на це піде не один рік. Спочатку потрібно привести в порядок те, що ми маємо, зробити опорну точку, щоб рухатися далі до мети - якісного обслуговування населення. Це має бути найголовніша мета влади. А сумчани повинні вимагати здійснення своїх прав через вибори та щоденні вимоги, спонукаючи владу до реформ. Так будується довіра громадян до роботи голови та міськвиконкому.

Перевезення потрібно розглядати не лише на рівні міста, але й на рівні районів та області, і тут повинна бути ініціатива депутатського корпусу. Тому ми внесли свої пропозиції на сесії Сумської облради, щоб це питання вписали в графік роботи ради.

Будемо сподіватися на те, що сьогодні в Сумській обласній адміністрації знайдуться дієві люди. Завжди потрібно починати з людей, не з олігархів чи тих, хто піклується про свої приватні інтереси, а з кожного сумчанина. Я вважаю, що нас почують, що наші пропозиції буде кому розглядати і впроваджувати в життя».  ®

Аніта Пушкар

Комментарии

Пупкин Арнольд Абрабович

А патриот украины Полу*уй из какой клоаки перед выборами вылез?

view counter
view counter
view counter
view counter
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Хто Я? (мала сцена)
Хто Я? (мала сцена)
Театр Сумський національний академічний театр драми та музичної комедії ім.М.Щепкіна
18.00
Готель Мірандоліни
Готель Мірандоліни
Театр Сумський обласний театр для дітей та юнацтва
17.00
Художня виставка "Тарас Шевченко: у просторі часу"
Художня виставка "Тарас Шевченко: у просторі часу"
Выставки Сумський обласний художній музей ім.Н.Онацького
Калейдоскоп вишивки
Калейдоскоп вишивки
Выставки Сумська міська галерея
Художня виставка "Україна – це наша земля, Україна єднає серця"
Художня виставка "Україна – це наша земля, Україна єднає серця"
Выставки Бібліотека Сумського державного університету
18
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
У Сумах пройшов благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ з нагоди Дня Конституції України
19
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
Суми. Вечірні враження
30
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022
День вишиванки - 2022

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.