Блоги

Суми – з новим брендом і логотипом. Що написали про це сумські онлайн-медіа?

Частина сумських Інтернет-ЗМІ показали доволі професійний підхід до висвітлення такої контраверсійної теми, як представлення нового бренду і логотипу міста Суми. Утім, інша частина медіа продемонструвала байдуже ставлення, обмежившись сухим інформуванням і розміщенням замовних матеріалів від міської ради.

14 грудня Суми отримало одразу дві надважливих для обласного центру концептуальні речі – Стратегію розвитку міста до 2030 року і логотип міста (разом із брендбуком). Презентовані обидві концепції були досить помпезно, у найбільшому театрі Сум і за участі керівництва міста. І хоча анонсувався захід як громадські слухання з розгляду проекту Стратегії, за форматом це була, скоріше, святкова презентація.

Особлива увага сумчан була прикута саме до бренду міста Суми. Це і не дивно: рівно три роки тому сумська міська влада вже робила спробу створити логотип міста Суми. Тоді було оголошено конкурс для усіх бажаючих, і вибір серед пропозицій проводився онлайн-голосуванням на сайті міськради. Динаміка набирання претендентами голосів під час голосування викликала у багатьох сумчан сумніви щодо «накрутки», і логотип-переможець одразу викликав хвилю неприйняття. Малюнок автора з Івано-Франківської області «Місто, як квітка» сумчани охрестили «фіолетовими лаптями» і, під тиском громадськості, міська рада змушена була відмінити результати конкурсу (хоча нагороду у 15 тисяч гривень переможцю виплатили).

Цього разу міська влада Сум вирішила не оголошувати жодних конкурсів. Розробку бренду і логотипу міста було доручено ТОВ «Рекламно-виробниче об’єднання «Шоколад». Загальна вартість робіт склала більше ніж півмільйона гривень:

  • 192 тис грн на розробку бренд-буку міста;
  • 160 тис грн на розробку комунікаційної концепції бренду міста;
  • 120 тис грн на розробку візуальної концепції бренду міста;
  • 68 тис грн на розробку логотипу міста та правил його використання.

Усі ці фактори – передісторія, півмільйонне позаконкурсне замовлення – не могли на викликати підвищеного інтересу до презентованого бренду. І, навіть, якби він був найкращим у світі, це б, мабуть, усе одно не позбавило його критики.

Утім, судячи з першої реакції сумчан, бренд і лого міста явно не вийшли найкращими у світі. Лого з подвійними крапками між літерами у назві міста викликало нерозуміння, а пояснення у презентації авторів бренду, що крапки – це «щастинки», нагадали недавню рекламу за участі Олега Винника.

Новий логотип Сум викликав хвилю обговорень і «фотожаб» у соцмережах. Зокрема, користувачі зауважували, що крапками часто замінюють літери у ненормативній лексиці, а також іронізували, що двокрапки перебралися сюди з іншого логотипу – UA:Суми.

У «фотожабах» акцент робився на невирішених проблемах міста – транспортній проблемі, корупції, відсутності архітектурного планування тощо.

Як же висвітлили ситуацію з брендом і логотипом міста сумські онлайн-медіа?

Частина сайтів обмежилася сухим інформуванням про презентацію бренда і лого, а також розмістили «джинсовий» матеріал про презентацію Стратегії розвитку міста, скопійований із сайту міськради.

Так зробили 0542.ua (У Сумах презентували бренд і логотип міста, У Сумах громада погодила Стратегію розвитку міста до 2030 року), Sumy.Today (У Сумах презентували бренд і логотип міста, У Сумах громада погодила Стратегію розвитку міста до 2030 року), The Sumy Post (У Сумах презентували бренд і логотип міста, У Сумах громада погодила Стратегію розвитку міста до 2030 року).

Сумські дебати додали до ідентичної пари новин ще одну про «стікерпаки», розроблені в рамках брендування: Суми отримали власний бренд (відео), У Сумах громада погодила Стратегію розвитку міста до 2030 року, Сумчани отримали власні «стікерпаки».

ТопГород обмежився однією короткою інформацією (В Сумах представили бренд города), як і Панорама, яка попри фразу в заголовку «задоволені не усі», в тексті новини жодним словом не згадує про незадоволених (Суми отримали стратегію і бренд. Задоволені не всі).

А от Ваш Шанс розмістив дуже інформативний і збалансований матеріал, в якому розказав про передісторію, власне саму презентацію і реакцію соцмереж на нове лого: Новый логотип Сум: те же «лапти», только в профиль?.

Найбільш збалансовано та інформативно історію з презентацією нового бренду міста розповіли Данкор онлайн, RegioNews-Суми і ЦУКР. Так, Данкор онлайн, окрім новини про представлення бренду і логотипу, транслював на сайті презентацію, а також розмістив окремою новиною реакцію соцмереж на новий логотип: В Сумах проходит презентация стратегии развития и логотипа города (трансляция), В Сумах презентовали бренд и логотип города, В Сумах представили логотип города: реакция соцсетей (обновляется).

RegioNews-Суми у матеріалі про презентацію бренду розповів також і про реакцію соцмереж на нього, та розмістив окремих дві новини про антигероя опосума (частина концепції брендування), надавши слово і розробникам бренду: У Сумах презентували бренд і логотип міста, Сумчани отримали антигероя опосума, Розробники бренду Сум розповіли про своє творіння.

А відносно новий сумський сайт ЦУКР пішов іншим шляхом, надавши своїм читачам ще до презентації можливість ознайомитися з професійною думкою спеціалістів, які порадили, як треба сприймати і оцінювати бренд міста, як тут Бренд має бути ріднесеньким: Banda agency про те, як оцінити бренд міста і тут Сумам презентували новий бренд, логотип та слоган.

Бренд і логотип міста - тема, яка зачіпає усіх його жителів. І однозначно, сприйняття цього бренду буде різним - комусь сподобається, хтось буде категорично не задоволений. Але усі жителі мають право отримати максимум інформації про таку важливу тему, щоб мати можливість сформувати своє ставлення.

І донести максимум різносторонньої інформації до жителів міста - задача ЗМІ. Як можемо бачити, половина сумських онлайн-медіа достойно справилися з цією задачею, надавши своїм читачам повну і різнобічну інформацію. Інша ж частина, на жаль, традиційно обмежилася сухими словами прес-релізів або, що ще гірше, замовними матеріалами від влади. “На жаль” у першу чергу для них, адже читач має змогу вибрати сайти з більш повною і цікавою інформацією.

Олексій Захарченко, регіональний представник ІМІ у Сумській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

view counter
view counter

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.