На TikTok та інших платформах масово поширюють діпфейк-ролики лікарів для продажу сумнівних добавок

На TikTok та інших соцмережах виявили сотні діпфейк-відео, у яких штучний інтелект підробляє висловлювання відомих медиків, аби рекламувати БАДи та поширювати дезінформацію про здоров’я.

Про це повідомили у фактчекінговій організації Full Fact, яка провела масштабне розслідування, пише 

Тhe Guardian.

Діпфейк-ролики створені на основі реальних кадрів лікарів, взятих з відкритих джерел, однак з повністю зміненим аудіо та смислом. У них «клони» медичних експертів радять жінкам у період менопаузи купувати пробіотики та інші добавки з сайту американської компанії Wellness Nest.

Фактчекери з’ясували, що персональні дані та зображення кількох науковців були використані без дозволу. Зокрема, професор Девід Тейлор-Робінсон з Ліверпульського університету побачив у TikTok 14 підроблених відео за своєю участю. У них дипфейк-версія професора нібито стверджувала існування вигаданих симптомів, таких як «термометрична нога», та рекламувала «натуральний пробіотик» для менопаузи.

«Спершу це було сюрреалістично. Діти сміялися, але мене дратувала думка, що хтось заробляє, використовуючи моє обличчя і поширюючи дезінформацію», - сказав він.

TikTok видалив відео лише через шість тижнів після скарги науковця. Спочатку платформа навіть заявила, що деякі ролики «не порушують правила».

Full Fact також виявив діпфейк-відео колишнього голови Public Health England Данканa Селбі та інших відомих експертів, включно з дієтологом Тімом Спектором і покійним Майклом Мозлі. Усі ці ролики були пов’язані з Wellness Nest або її британським аналогом Wellness Nest UK. Компанія заперечує свою причетність і стверджує, що «не контролює дії афілійованих осіб».

Ситуація викликала обурення політиків. Представниця Ліберально-демократичної партії Гелен Морган заявила, що діпфейк-відео з лікарями мають бути заборонені, а поширювачі медичної дезінформації — нести кримінальну відповідальність.

«Якщо б реальна людина видавала себе за лікаря, її б судили. Чому цифрові підробки залишаються безкарними?» — зазначила вона.

У TikTok заявили, що deepfake-контент, який вводить людей в оману, є серйозною проблемою для всієї індустрії, і компанія «продовжує інвестувати у технології для його виявлення».

Full Fact та експерти наголошують, що поширення таких відео створює значні ризики для здоров’я, оскільки люди можуть приймати поради, які не мають жодного відношення до медицини.

Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал. Там ще більше оперативної інформації!

Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал

view counter
view counter

Цитата

Новости партнеров
Погода, Новости, загрузка...

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.