

Регулятор встановив три ключові порушення: оманливий дизайн «синьої галочки», непрозорість рекламної бібліотеки та обмеження доступу дослідників до публічних даних.
Комісія заявила, що система позначення «verified» вводить користувачів в оману.
Кожен бажаючий може отримати «галочку» за оплату, без фактичної перевірки особи, що суперечить нормам DSA щодо заборони маніпулятивних інтерфейсних практик.
Такий підхід, на думку регулятора, створює ризики шахрайства й маніпуляцій, у тому числі імперсонізації. DSA не вимагає обов’язкової перевірки користувачів, але забороняє платформам вводити в оману, стверджуючи, що верифікація проведена, якщо цього не було.
Комісія встановила, що бібліотека реклами X не відповідає вимогам DSA щодо прозорості та доступності.
Платформа встановлює технічні бар’єри, зокрема надмірні затримки в обробці запитів, що ускладнює роботу дослідників та громадськості.
Крім того, бібліотека не містить ключової інформації: тематики реклами, її змісту та юридичної особи, яка за неї платить. Це унеможливлює незалежний моніторинг потенційних ризиків — від шахрайських оголошень до інформаційних операцій.
X також порушила вимоги регламенту щодо доступу дослідників до відкритих даних платформи.
Умови користування забороняють навіть незалежний доступ через публічне скрапінг-збирання інформації, а внутрішні процедури створюють додаткові необґрунтовані бар’єри.
Комісія вважає, що це заважає аналізу системних ризиків, зокрема поширення дезінформації в ЄС.
Не забудьте підписатись на наш телеграм-канал. Там ще більше оперативної інформації!
Польське Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів оштрафувало компанію Jeronimo Martins Polska, власника мережі Biedronka, на 104,7 млн...
Антимонопольний комітет України 27 листопада 2025 року визнав, що ТОВ «Колтрейн», ТОВ «Бізнеском ЛТД» та ТОВ «Пролог Сервіс» вчинили антиконкурентні...
Ірландський медіарегулятор Coimisiún na Meán відкрив розслідування проти соціальної мережі X, заявивши, що компанія не видаляє контент, який користувачі повідомляють...
Реклама дитячого харчування в Україні підлягає особливому контролю, оскільки йдеться про продукти, що безпосередньо впливають на здоров’я дітей....
Державна екологічна інспекція у Сумській області стягнула з ТОВ "Альянс" понад 1 мільйон гривень екологічних збитків....

